Minder gif in je voeding

Lekkerder in je vel door pure voeding zonder gif

Je bent wat je eet. De voedingsindustrie let met name op goedkope productie en niet op je gezondheid. Koop dus met name pure voeding die niet industrieel is geproduceerd en niet uit zakjes komt etc.

De mensen worden gevoed door een voedingsindustrie die geen aandacht voor gezondheid heeft, en behandeld door een gezondheidsindustrie die geen aandacht voor voeding heeft.

Aangetoond is dat de voedingsindustrie te veel chemische stoffen in ons eten stopt. Wist je dat de appel Jonagold gemiddeld 30x bespoten is voordat die glimmend in de supermarkt ligt? Zorg dus dat je minder giftstoffen binnen krijgt: maak het weer zelf.

We worden niet alleen dik of ziek van te veel eten, maar vooral ook door de vele toevoegingen en gifstoffen die erin zitten. Ondanks dat toegevoegde stoffen zoals E621 zijn goedgekeurd had ik daar zelf vaak last van, met name als ik chinees gegeten had.  Een hart dat tekeer ging en overal jeuk.  Het blijkt je zenuwen te stimuleren, zelfs zodanig dat het verslavend en breindodend kan zijn.
Let dus goed op wat er op de verpakking staat. Geloof ook niet in gezonde toevoegingen. In Duitsland kocht ik een keer per ongeluk biologisch zout in de supermarkt met meerdere toevoegingen, waaronder het giftige Fluor (omdat dat kiespijn voorkomt volgens de verpakking?).

Het is eenvoudig te testen: juist bij gevoelige mensen (b.v. hsp, adhd, PDD NOS) zie je na een paar dagen al effect bij een andere voedingswijze.

Ik noem de belangrijkste tips:

  1. Eet pure en verse (van levende planten of dieren) producten met zo weinig mogelijk toevoegingen. Eet geen producten waarvan een kind de inhoud van het product niet kan voorlezen.
  2. Gebruik kleine hoeveelheden rietsuiker of een natuurlijke suikervervanger zoals b.v. stevia. Je kunt ook zoeten met biologische rozijnen (want zonder zwavel).
  3. Snack gezond, eet b.v. biorozijnen
  4. Gebruik olijfolie en kokosolie* in plaats van soja olie. Proteinen uit rijst, hennep, etc. zijn gezonder dan uit soja.
  5. Beperk tofu en soja producten (ook de vervanger van melk), beide zijn vervuild, door o.a. de genetische manipulatie van soja bonen.  http://www.mercola.com/article/soy/avoid_soy.htm    http://www.bewellbuzz.com/podcast/dangers-of-soy/
  6. Eet biologisch vlees, als je weet wat de dieren te eten krijgen heb je een indruk waarom. De ongezonde/giftige en genetisch gemanipuleerde mais waar het vee mee gevoerd wordt doen ons lichaam geen goed.
  7. Rauwe koeiemelk, geitemelk zijn goede vervangers van
  8. Bewaar je voeding in b.v. aluminiumfolie en papieren zakjes.  De giftige weekmakers van plastic zakjes komen ook in je voeding terecht.
  9. Speltbrood heeft een hogere voedingswaarde dan volkoren brood. Zeker bij gevoelige mensen is gebruik van speltbrood aan te raden.

Vermijd:

–  glucosestroop. Dit is een product van de voedingsmiddelenindustrie. Het maakt je sneller moe en belemmert je om helder te denken.
–  producten met veel hulpstoffen, zoals bijvoorbeeld worstbeleg, sauzen en soepen uit een zakje.
– Light producten met kunstmatige suikers. Apartaan is afgeleid van rattengif, wat er verder ook over toegestane hoeveelheden gezegd wordt.
– Vermijd E-nummers ook al zijn ze wel toegestaan, met name de smaakversterker E 621 dus. Smaakversterker zit niet voor niets in de meeste ongezonde dingen zoals chips en snacks.
– Vermijd sojamelk of andere vervangende melk bij baby’s, borstvoeding is vele malen gezonder.

Een goed boek over gezond eten:  100% gifvrij van Julia Kang

* bevat extra omega 3, feiten over vetten, Mary G. Enig.

 

 

 

Vond je deze pagina interessant? Deel het via Twitter of Facebook!